بخشهای مختلف یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری

  • مدیریت پرونده ها
  • مدیریت تماس ها
  • اتوماسیون تقویم و سرویس یادآوری
  • مدیریت سرویس پیامک
  • مدیریت انواع سرویس های ایمیل
  • مدیریت فاکتورها
  • گزارشات اجرایی و جامع از اطلاعات سیستم
  • فرم ساز
  • مدیریت سیستم
  • قابلیت بروز رسانی

 

مدیریت پرونده ها

این قسمت مربوط به موجودیت های سیستم یوده و شامل تمامی ارتباطات و اطلاعات سیستم می باشد که ابتدا باید به سیستم معرفی گردد و به مرور زمان تکمیل می گردد لذا باید در قسمت مدیریت پرونده ها اطلاعات ورودی بررسی گردند تا سیستم بتواند بر مبنای انها بدرستی کار کند.

مدیریت تماس ها

در این قسمت تمامی تماس ها اعم از دریافتی، ارسالی ، بی پاسخ ثبت گردیده و اطلاعات کاملی از تماس ها نمایش داده شده و قابلیت اطلاع رسانی دقیق تماس همراه با اعمال مدیریت روی تک تک رکوردهای تماس را داشته باشد. 

اتوماسیون تقویم و سرویس یادآوری

این قسمت بایستی قابلیت تنظیم تقویم های میلادی، شمسی و قمری را دارا بوده و مدیر سیستم بتواند فرمت مورد نظر خود را انتخاب کند و بنا به نیاز خود بین انها سوئیچ کرده و محدودیتی در این زمینه نداشته باشد ناگفته نماند که یکی از زیر شاخه های این بخش سرویس یادآوری می باشد که قابلیت تنظیم تاریخ و زمان مشخص جهت یادآوری امور و ارسال پیام های مختلف از قبیل پنجره پاپ اپ، ایمیل ، پیامک و ... را داشته باشد.

مدیریت سرویس پیامک

با توجه به اینکه امروزه سرویس پیامک تلفن همراه به یکی از روشهای متداول تبلیغاتی درسراسر جهان بدل شده است لذا یکی از امکانات کلیدی در نرم افزار های crm امکان ارتباط با مخاطب از طریق پیامک می باشد که در ان کاربران توانایی ارسال پیامک های تبلیغاتی، تبریک، یادآوری و ... را دارد 

مدیریت انواع سرویس های ایمیل

ایمیل یکی از رسانه های ارتباطی با قابلیت های فراوان است که به صورت رایگان توسط غول های فناوری عرضه شده و دارای دامنه کاربرد گسترده ای است بطوری که تمامی اشخاص حقوقی و حقیقی حداقل یک ادرس ایمیل برای خود ثبت کرده اند لذا سیستم مدیریت مشتری بایستی به یک زیر سیستم قوی و کارامد در زمینه ارسال ایمیل مجهز شود و توانایی تطبیق با ایمیل سرویس های شرکت های مختلف را داشته باشد تا کاربران بتوانند از امکانات بالقوه این تکنولوژی استفاده و بهره لازم را ببرند.

مدیریت فاکتورها

تمامی تراکنش های موفق فروش، منجر به صدور فاکتور شده و این فاکتور ها با یستی در یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتریcrm ثبت و پردازش شوند تا کاربران علاوه بر صدور بتوانند در سوابق مشتری به راحتی به اطلاعات فاکتور ها دسترسی داشته باشند.

مدیریت تماس

سیستم مدیریت ارتباط با مشتریcrm بایستی یک سیستم جامع تهیه انواع گزارشات مانند لیست های بخش های مختلف، نمودارها و چارت های آماری، فایل های صفحه گسترده و ... باشد تا در صورت لزوم مدیران وکاربران سیستم بتوانند جهت تجزیه و تحلیل های مدیریتی از انها استفاده نمایند.

فرم ساز

در این قسمت مدیران و کاربران سیستم می توانند بنا به سلیقه خود اقدام به طراحی انواع فرمجات نموده و این فرم ها را به بخش های گوناگون تقسیم کرده و بتوانند بوسیله انها اطلاعات با فرمت های مختلف را ثبت و مورد پردازش قرار دهند

مدیریت کاربران

قابلیت مدیریت کاربران برای سیستم امکان رده بندی و تعیین سطوح مختلف کاربری و اعمال محدودیت ها و صدور مجوز برای گروه های کاربری در مقیاس های مختلف فراهم کرده و مدیر سیستم با دست اقدام به طراحی نقش های مختلف می نماید.

قابلیت بروزرسانی

یک سیستم نرم افزاری پویا و کارآمد بایستی امکان بروزرسانی داشته و مشکلات کاربران و مشتریان را رصد کرده و نسبت به رفع انها اقدام مقتضی را انجام دهد.